Mijn avonturen in Rajasthan - Reisverslag uit Udaipur, India van Babette Kloosterman - WaarBenJij.nu Mijn avonturen in Rajasthan - Reisverslag uit Udaipur, India van Babette Kloosterman - WaarBenJij.nu

Mijn avonturen in Rajasthan

Door: Babette

Blijf op de hoogte en volg Babette

07 Maart 2010 | India, Udaipur

Na mijn laatste bericht wilde ik de Hawa Mahal (het windpaleis) van binnen bekijken, maar voordat ik naar binnen ging besloot ik nog wat foto's te maken van de buitenkant. Terwijl ik daar foto's stond te maken sprak een man mij aan. In eerste instantie dacht ik dat hij een Amerikaanse toerist was, maar al snel bleek ik te maken hebben met de Ambassadeur van Malawi! Hij nodigde mij uit om samen met hem, zijn familie en drie andere ambassadeurs (Ethiopie, Botswana en Paraquay) naar het olifantenfestival te gaan. Dus uiteindelijk heb ik het paleis laten zitten voor wat het was en ben ik meegegaan als VIP! Het festival was echt te gek. De olifanten waren allemaal prachtig beschilderd. Het was echt een hele happening die ik niet had willen missen. Het festival eindigde met vuurwerk. Daarna begon iedereen met de gekleurde poeders te gooien, waarvan ik dacht dat ze alleen tijdens Holi gebruikt zouden worden. Ik had een geweldig poedergevecht met de ambassadeur. Hij heeft me flink ingepeperd. Ik zat helemaal onder de kleuren (de foto's volgen nog). Het heeft me minstens vier wasbeurten gekost om alles uit mijn haar en van mijn rug af te krijgen. De volgende dag, tijdens Holi, ben ik 's ochtends inderdaad binnen gebleven. Aan het eind van de middag ben ik de straat op gegaan en kon ik het resultaat zien van het kleurenfestival. Mensen zaten helemaal onder de gekleurde poeders, sommige hadden kledingscheuren en anderen waren ladderzat hun roes aan het uitslapen midden op straat!

De dag daarop ben ik, samen met een Engels meisje die ik in jaipur had ontmoet, naar Pushkar gegaan. Pushkar was heerlijk rustig in vergelijking met jaipur. Helaas staat het meer van pushkar al een hele tijd leeg, waardoor er geen wasrituelen te zien waren langs de ghats. Maar het stadje is echt een shopping wahalla! Je weet gewoon niet waar je het eerst moet kopen!
We hebben ons prima vermaakt!

Op het moment ben ik aan het bijkomen in Udaipur. Wat een mooie heerlijke stad! Hier is de James bondfilm Octopussy opgenomen. Overal draaien ze deze film 's avonds op het dakterras. Ik denk dat ik nog een aantal dagen hier blijf, gewoon om lekker te chillen.

Ik las in de Times of Hindu dat de Nederlandse hockeymannen het goed doen in New Delhi.

Om shanti shanti shanti















  • 07 Maart 2010 - 14:11

    10é:

    Lieve Babsies,
    Ik ben heel benieuwd naar de foto's van je poedergevecht. Ik hoop wel dat je over 49 dagen weer terug bent, want als ik dit allemaal zo lees, vermaak je je uitstekend. En hoe moet dat met al dat shoppen?? Past alles wel in je rugzak of stuur je een container met spullen?? Ik ben net terug uit Texel, stofwolken opgeruimd, want ze hebben eindelijk een gat in het plavond gemaakt voor de houtkachel. Daarne nog 2 deuren en deurposten gelakt, dus de verf zot nog aan mijn handen. Geniet maar verder daar.
    Liefs Papsies

  • 07 Maart 2010 - 14:49

    Nanneke:

    Hai Babette!
    Wat leuk om over je "adventures" te lezen! Ik was je verslag aan het lezen en ik dacht, "oh wow, ze heeft een royal aan de haak geslagen!" hahaha... nee dus!
    Geniet van je dagen rust in Pushkar. Everyone needs to chill sometimes!

    groet,
    nanneke

  • 07 Maart 2010 - 15:07

    Alex Van Der Horst:

    Nou Babette, dat gaat lekker daar. Een poedergevecht had je waarschijnlijk niet in je reis-verwachtingen opgenomen. En dan Malawi, ik ben daar ooit geweest, er zaten nederlandse tandartsen, dus als je die ambassadeur nog een keer wilt inpoeieren kun je misschien meteen ook ander nuttig werk doen. Laatje verder verrassen!
    groet van Alex

  • 07 Maart 2010 - 15:46

    Petra Versteeg:

    Lieve babette, wat is het toch een feest om jouw verhalen te lezen. Hoewel ik het zelf nooit zou durven ben ik wel stinkend jaloers op je! Lekker genieten!
    liefs Petra

  • 07 Maart 2010 - 18:10

    Sophie:

    Lieve zus,

    Heerlijk om je weer even gesproken te hebben. Had je grote zus wel even behoefte aan hoor :-) Wat een mooie verhalen weer! Goed dat je nu even aan het chillen bent, moet je ook doen! Wij hebben hard geklust vanmiddag en nadat pappa uit de stofwolk op texel gekomen was, mocht hij in ons stofnest helpen de keuken eruit te slopen....
    Heel veel liefs ook van ons kleine wonder

  • 07 Maart 2010 - 18:34

    Eveline Soede:

    Dag lieve Babette
    Geweldig het is zo leuk om mee te reizen, we hopen dat je hier wel weer kunt wennen tussen het gewone "volk", de VIP behandelingen zullen wij proberen te immiteren, zodat je je toch nog thuis voelt bij ons in Arnhem, dikke kus van mij en Bud. maandag hebben wij ( de assistentes) ons bon bon uitje, ben je wat ons betreft ook weer bij.

  • 07 Maart 2010 - 18:38

    Hanneliek:

    Wat leuk een kleurenfestijn met de ambassadeur van Malawi. Leuk stadje is Pushkar idd, jammer dat de rivier leeg staat. CHill lekker, hierna nog naar het noorden? En nog naar jaisalmar voor een kamelentocht in de woenstijn? Geniet, ben jaloers op je!

  • 07 Maart 2010 - 19:28

    Annie:

    Komt dat door die stralende glimlach of eh....
    Heelijk meid dat je zo aan het genieten bent. Kon je wel ff gebruiken toch? Oh wat zal je weer moeten wennen hier, maar voorlopig nog lekker genieten.
    Kus Annie

  • 08 Maart 2010 - 08:45

    Cinny:

    Pushkar is super! Wat bizar dat het meer droog staat zeg! Aan de rand van het meer zit een heel leuk restaurantje. sunset geloof ik. Daar kan je heerlijk eten voor weinig!
    shop ze daar, want je treft het nergens zo goed als in Pushkar!
    ben ook benieuwd of je de tempel op de berg kunt vinden, ik vond hem niet en hij schijnt prachtig te zijn!
    Veel plezier, ik ben jaloers, maar ga pver 7 dagen voor 3 weken naar Cuba! x

  • 08 Maart 2010 - 11:19

    Marloes:

    Hey lieve Babette,
    Wat gaaf een poedergevecht met de ambassadeur!
    Wat heb je allemaal voor leuks gekocht in Pushkar?
    Geniet lekker van je relaxdagen!
    Liefs Marloes

  • 10 Maart 2010 - 15:26

    Joke Van Roosmalen:

    ha die lieve stoere babette,
    Vanuit Egypte lees ik je boeiende laatste 2 verhalen. Wat kan het leven toch spannend en mooi zijn he. Die andere culturen opsnuiven, heeeerlijk! Heel veel geluk en reisplezier verder op je mooie India-reis! Vl Liefs,Joke e.a.

  • 10 Maart 2010 - 21:47

    Sophia:

    zozo een poedergevecht, ik wil die foto's zien hihi...Veel plezier met chillen...Op naar t volgende verhaal...

    Veel liefs sophia

  • 11 Maart 2010 - 11:04

    Margit Bakkenes:

    Wat een leuke verhalen weer, geniet nog maar lekker van je chillen in die prachtige stad en voor ons kun je er niet gekleurd genoeg op staan, ben benieuwd naar die foto's!!
    Lfs Margit

  • 11 Maart 2010 - 13:38

    O:

    lieve Babette.Even een praatje met m,n avonturen kleinkind.Wat weer prachtige verhalen en belevenissen. Het kan de wintersport niet evenaren.Je schrijft natuurlijk zoveel mogelijke indrukken op.Straks ga je nog een boekje uitgeven.Wie weet de wonderen zijn de wereld nog niet uit.Ga zo verder Babette.Kijken uit naar je volgende verslag,dikke knuffel van oma.

  • 11 Maart 2010 - 18:04

    Kees,annet En Lidy:

    lieve Babette,had je ook niet kunnen bedenken hè een poeder gevecht met de ambassadeur.Hier in Meppel hebben wij een ander gevecht maar dan tegen het stof.Nog een maandje en dan zit het erop,blij van.Moet eerst minder worden hè,dan beter. Heleen heeft een zoon gekregen en hij heet Klaas.Waren wel verrast,dachten dat het meisje zou worden.Ze hebben het goed geheim gehouden.Mooi kereltje trouwens,neus van Martin.Verder alles goed.Geniet nog maar,kijken weer uit naar het volgende verhaal.
    Dikke kus uit Meppel

  • 13 Maart 2010 - 10:47

    Wieteke:

    Wat goed zeg. Babbelie goes India VIP-style! Super om te lezen dat je een poedergevecht hebt gehad met met de ambassadeur!

    Wat is het hier dan een saaie boel! Misschien moesten we het festival ook hier in Nederland introduceren :)

    Hier is het kabinet nog steeds demissionair. Wouter Bos gaat de politiek uit om meer tijd voor zijn gezin te maken, burgermeester van Amsterdam, Job Cohen volgt hem op. Camiel Eulings (die van de kilometerheffing) stapt ook op en ook Agnes Kant (lijsttrekker SP) legt het bijltje erbij neer. Hans van Mierlo is deze week overleden Al met al hebben ze het maar druk bij Den Haag vandaag.

    Inmiddels genieten wij van het prachtige wee. Eindelijk geen sneeuw meer en wel 7 graden celsius! Ruilen?

    Liefs Wiet

  • 14 Maart 2010 - 11:40

    Lies:

    Wat gaaf! Wat geweldig dat je dan zo'n persoon tegenkomt en VIP bent!
    Geniet nog van je reis. hier weinig nieuws, net terug van een ski vakantie, was heerlijk. Liefs uit A'dam

  • 20 Maart 2010 - 13:00

    Marloes:

    Wat een leuke foto's!
    Mooie kleuren poeder, maare hij zit er wel wat meer onder dan jij:P Goed gedaan! Haha!
    Ik lees dat je over 36 dagen alweer terug komt, wat gaat de tijd toch snel! Nog lekker een dikke maand genieten dus, ik wacht op je volgende verhaal:)
    Liefs

  • 22 Maart 2010 - 21:36

    Ying:

    Ha Babette,
    Je staat er inderdaad gekleurd op! Ik liep achter met het lezen van jouw avonturen, maar hoorde het af en toe wel op werk. Je leeft nu echt in een andere wereld, incredible India. Blijven genieten!
    Gr, Ying

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Udaipur

Babette

Actief sinds 29 Nov. 2009
Verslag gelezen: 1982
Totaal aantal bezoekers 163217

Voorgaande reizen:

08 September 2011 - 29 September 2011

Indonesie

04 Januari 2010 - 26 April 2010

Discovery of India

Landen bezocht: