De eerste dagen in India - Reisverslag uit New Delhi, India van Babette Kloosterman - WaarBenJij.nu De eerste dagen in India - Reisverslag uit New Delhi, India van Babette Kloosterman - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in India

Door: Babette

Blijf op de hoogte en volg Babette

09 Januari 2010 | India, New Delhi

Dag lieve mensen,
Eindelijk een berichtje van mij.
De eerste dagen in India zijn echt voorbij gevlogen!
Stijf van de zenuwen en met tranen in mijn ogen heb ik op 5 januari afscheid genomen op schiphol.
Na de douanne de laatste traantjes weggepinkt, laat India maar komen!
Daar ontmoette ik een Nederlands meisje, Eva, die drie weken met een ander meisje, Libby, door India gaat reizen. Super leuk om meteen al contact te leggen.
Op het vliegveld van Delhi hebben we op Libby gewacht en met z'n drieen zwaarbepakt snel in een prepaid taxi gestapt die ons naar een backpackers-hotel bracht. Onderweg hebben we direct al de cultuurshock ervaren. Eigenlijk is het met geen woorden te beschrijven. De lucht is een aromatisch mengsel van paan (een goedje waar de locals de hele dag door op kauwen en vervolgens op de grond spugen, waardoor de straten bezaaid zijn met rode vieze klodders die ook nog eens heel erg stinken), urine, smog, voedsel en andere ranzigheid.
Nadat we ingecheckd hadden gingen we opzoek naar een ATM om geld te pinnen. Na nog geen 10 meter lopen kwam ik al een meisje, maaike, tegen die ik kende uit Nijmegen. Echt zo ontzettend toevallig!
De dag daarop gingen we opzoek naar een winkel waar we een simkaart konden kopen en we wilden onze tickets gaan boeken om zo snel mogelijk de hectiek van Delhi achter ons te laten. Onderweg werden we aangesproken door een "Engelse student" die ons wel even zou helpen. Hij bracht ons naar een een of ander vage tourist office, waar ze ons van alles wilden aansmeren voor veel te veel geld. De "student" wist wel een ander office maar we zijn niet in zijn scam getrapt.
Daarna zijn we met een riksja naar de Nederlandse ambassade gegaan om Bob Hiensch gedag te zeggen, maar hij was er helaas niet.
Toen maar weer opzoek naar een simkaart. Uiteindelijk werden aangesproken door drie Indiase "upperclass" jongens (Yasir, Omar en johnny). Zij hebben ons geholpen met de simkaart. We hebben met hen gegeten, waarna ze ons uitnodigde om te gaan stappen in Delhi. We zijn na wat wikken en wegen toch in hun auto gestapt, omdat ze wel betrouwbaar overkwamen. Het was een super leuke avond en ze hebben ons weer veilig bij het hotel afgezet.

Na vier uurtjes slapen weer vroeg uit de veren. Ik wilde graag zo snel mogelijk een ticket boeken naar het zuiden, waar ik joost zou ontmoeten.
De jongens zouden mij helpen met een vliegticket, maar uiteindelijk had ik die veel beter zelf via internet kunnen regelen. Ze brachten ons naar een tourist office van een vriend. Daar hebben we serieus twee uur zitten wachten tot alles geregeld was. Mijn geduld werd dus aardig op de proef gesteld! Die vent heeft uiteindelijk dezelfde website gebruikt, die ik ook van plan was te gaan gebruiken. Echt super frusterend! We werden daarna uitgenodigd voor een lunch in zijn office, maar achteraf bleek toch dat ook hij ons allerlei trips wilde aansmeren.
Gisteren heb ik afscheid genomen van Libby en Eva. Zij gaan met de jongens naar Kasjmir. Ik heb de halve dag op het vliegveld zitten wachten omdat het vliegtuig meer dan drie uur vertraging had vanwege de mist. In het vliegtuig ontmoette ik een Duits meisje. Met haar en haar vriend heb ik een prepaid taxi gedeeld. Echt super fijn wat het was al pikke donker toen ik aan kwam. Joost had ondertussen al een heel schattig guesthouse geregeld. Eindelijk kon ik bijkomen en ontspannen na al die hectiek!
Vandaag hebben we twee scooters gehuurd om een beetje sightseeing te doen. (jaja Babette op een scooter dat was hillarisch!) Morgen reizen we door naar Varkala dat ligt ten zuiden van cochin. Daar zullen we waarschijnlijk Engelse vrienden ontmoeten van Joost.

Dat was de update voor nu.
Heel veel liefs,
Babette

  • 09 Januari 2010 - 15:00

    Sophie:

    Fijn om wat van mijn zus te horen!Ik merk het al je gaat je prima redden daar. Lekker dat je Dehli uit bent en nu echt kan gaan genieten. Have Fun! X van je zus

  • 09 Januari 2010 - 15:16

    Guido & Karin:

    Babette,

    SUPER om te lezen dat je je zo vermaakt... Lijkt me echt een avontuur India, maar zo te horen red jij je prima. Ben benieuwd naar de volgende verhalen, en niet van die scooter afvallen hoor!?! Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat geen fijne ervaring is ;)

    Groet Guido & Karin

  • 09 Januari 2010 - 15:22

    Mireille:

    Wijffie, wat klinkt dit al goed! Fijn dat je al die mensen al ontmoet hebt, en nu gezellig met Joost. Geniet ervan!!

    Hier een sneeuwstorm, dus je mist niks ;-)

    Liefs M

  • 09 Januari 2010 - 20:06

    Marloes:

    Hoi lieve nicht,
    Super om even wat van je te horen!
    Zoals sophie al zegt; het gaat je prima af daar, helemaal goed!
    Lekker genieten en ik wacht op je volgende berichtje :)
    Liefs Marloes
    Ps. Blijven oppassen voor wipkippen he;)
    Ben benieuwd naar je eerste meeting met een megaspin:P

  • 10 Januari 2010 - 01:37

    Nien:

    He Babette!

    Dat is ook toevallig! Ik heb net mijn eigen stukje ook gepost. Fijn iig om te lezen dat het allemaal goed met je gaat! Geniet ervan en grappig dat we elkaar zo mooi kunnen volgen.

    Lfs Nienke

  • 10 Januari 2010 - 14:19

    Sophia:

    leuk om te lezen dat t goed met je gaat..Zo je heb je eerste vuurdoop wel gehad zeg.

    Hahaha babette op een scooter, dat moet een leuk gezicht zijn geweest...
    Geniet ervan!!!!!!!

    x sophia

  • 10 Januari 2010 - 15:04

    Charlotte:

    Wauw, goed begin van die spannende reis! Super dat je direct leuke mensen hebt ontmoet, dat is toch wel fijn in zo'n vreemde en hectische omgeving! Geniet er met volle teugen van, ik volg je vanuit het barre, koude Nederland!
    Kus, Charlotte

  • 11 Januari 2010 - 10:48

    Cinny:

    ha babette,

    leuk verhaal om te lezen! Heel herkenbaar ook! Wij zijn ook aangesproken door zo'n "student" die je wel even wilde helpen. heel irritant, maar gelukkig ben je slim genoeg!
    Geniet ervan, hier is het ijskoud, veel sneeuw en wind. mist dus niks idd! X

  • 11 Januari 2010 - 11:28

    10é:

    Zo te zien wel een lekker weertje daar bij jou. Dit weekend waren we in Limburg, ze hadden op de Cauberg een skibaan aangelegd met een alternatieve sleeplift, een tracktor met touwen en een plank. Daar hebben we bewijsmateriaal van, maar ik kan nergens een foto vinden met Babette op de scooter!! Niet te geloven dat je over 104 dagen al weer terug bent!! Liefs Papsies

  • 11 Januari 2010 - 12:40

    Rintje Ritsma:

    Babs!
    fijn dat je je vermaakt!
    Heb net de eerste 30km op de schaats afgelegd op Loodsrecht.


  • 11 Januari 2010 - 21:04

    Hanneliek:

    He Babette,

    Wat fijn dat je goed bent aangekomen en dat de eerste dagen goed hebt overleefd.
    Lekker dat je nu in het zuiden zit, iets 'rustiger' om te acclimatiseren.
    Leuk om je verhaal te lezen, klinkt erg herkenbaar en verlangt wel weer terug.
    Geniet lekker, verheug me nu al op je volgende verslag!

    liefs Hanneliek

  • 11 Januari 2010 - 23:22

    Joop En Frouk En Oma:

    Lieve Babette,
    Zo te zien heb je al heel wat beleefd in een korte tijd!Zijn erg benieuwd wat je allemaal nog meer in petto hebt.Fijn dat je steeds nieuwe mensen ontmoet om de reis te vervolgen.Geniet er van en we blijven je volgen!Liefs van ons allemaal.

  • 12 Januari 2010 - 16:53

    10é:

    Kijk dat is nu nog eens een stoere foto van mijn kleine meissie!!

  • 12 Januari 2010 - 20:47

    Carla:

    Hallo Babette fijn te lezen dat je je goed vermaakt en dat je steeds nieuwe mensen ontmoet. Leuke stoere foto zo op de scooter. hier nog steeds koud dus daar mis je niets aan, Geniet en ik zie een volgend bericht graag van je x Carla

  • 13 Januari 2010 - 14:12

    Cok En Dick:

    We volgen met belangstelling je belevenissen in India.
    Veel plezier, groet van ons, Cok

  • 13 Januari 2010 - 15:41

    Irina:

    Babette,
    Klinkt super vet! Mooie foto op de scooter trouwens ;-) Geniet daar!
    X Irina

  • 13 Januari 2010 - 16:55

    Eveline Soede:

    Jammer dat Bob er niet was je hebt nog een kans op de terugweg, hoop ik. Zo'n scooter misstaat niet hoor Veel plezier maar dat gaat zo te lezen en zien wel lukken, dag dag

  • 13 Januari 2010 - 18:59

    Ineke:

    lieve babette,
    wat fantastisch dat je dit geweldige avontuur zo leuk vindt!
    al die indrukken en nieuwe ervaringen,ik verheug mij nu al op ons bijkletsen over 102 dagen! heel veel liefs en goed uitkijken hoor!!

  • 13 Januari 2010 - 19:55

    Martin/Heleen + Kids:

    Ha Babette,

    Wat en spannend en hectisch begin van de trip. Zoals je van te voren verwachtte een cultuuromslag. Je slaat je er ogenschijnnlijk goed doorheen. Stoere foto trouwens zo op de scooter!
    Wij zijn benieuwd naar het vervolg van de trip, en wensen je toe dat je enorm zal kunnen genieten van alles wat je meemaakt.
    Dikke kus van ons allen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Babette

Actief sinds 29 Nov. 2009
Verslag gelezen: 977
Totaal aantal bezoekers 163861

Voorgaande reizen:

08 September 2011 - 29 September 2011

Indonesie

04 Januari 2010 - 26 April 2010

Discovery of India

Landen bezocht: