India here I come... - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Babette Kloosterman - WaarBenJij.nu India here I come... - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Babette Kloosterman - WaarBenJij.nu

India here I come...

Door: Babette

Blijf op de hoogte en volg Babette

09 December 2009 | Nederland, Utrecht

Beste allemaal,

Over 26 dagen is het zover…
dan begint mijn Indiase avontuur! Wie had dat ooit gedacht?
Het meisje, dat niet gecharmeerd is van ratten, kakkerlakken, hagedissen en ander ongedierte en nog het meest vreest voor spinnen (spreek maar gerust van arachnafobie), gaat de uitdaging aan: haar grenzen verkennen en verleggen.

De voorbereidingen zijn allang begonnen. Vliegticket geboekt, websites over india afgestruind, The holy cow en eten, bidden en beminnen gelezen, de LP doorgespit, slumdog millionaire gehuurd en een documentaire van bbc over India gevolgd.
Aanstaande donderdag nog even twee inentingen halen.
Alleen de visumaanvraag leverde wat bezorgde dagen en slapeloze nachten op, maar inmiddels heb ik een visum voor vijf maanden gekregen. Dat is een hele zorg minder!

Karma, heilige koeien, shiva, yoga, riksja’s chai, chapati… wat heeft India voor mij in petto?
De komende maanden zal ik jullie via deze site op de hoogte houden van mijn belevenissen.

India: “You’ll either love it or you hate it!” Ik ben benieuwd!

  • 09 December 2009 - 12:09

    Janneke:

    Hi Babette!

    Een hele onderneming. een fantastisch avontuur! welke inentingen ga je nog halen?

    veel succes met de rest van de voorbereidingen!

  • 09 December 2009 - 17:47

    Cinny:

    Ha Babette,

    Ik kan alleen maar zeggen dat ik onwijs jaloers op je ben! India is een fantastisch mooi, indrukwekkend land! Vergeet niet naar Pushkar te gaan. Daar is een mooie tempel op een berg (helaas kon ik de trap er naartoe niet vinden) en vanuit daar heb je een prachtig uitzicht over het heilige meer! Ect schitterend! Laat je niet gek maken door alle mensen die wat van je willen. Na een paar dagen sla je ze wel van je af!
    Wens je heel veel plezier en ik volg graag je verhalen! Tot snel! X

  • 09 December 2009 - 18:10

    Carla :

    Babette, ja na Cinny volg ik ook met je een onwijs gave reis te wensen. Geniet het lijkt me heerlijk om een paar maanden Nederland te verruilen voor een ander fascinerend continent. Ik ga je verslagen zeker lezen x Carla

  • 09 December 2009 - 18:29

    Opa Tinus:

    Lieve Babsies, Ik vind het heel dapper dat je deze reis gaat ondernemen. Prikken in je kont heb je voor lief genomen!! Vandaag was ook een bijzondere dag voor je! Ik weet zeker dat mamsies trots naar je kijkt en op je past. Heel veel plezier en dikke kus van papsies

  • 09 December 2009 - 18:33

    Sophia:

    ik hoop voor je dat je n onwijs mooie tijd tegemoet gaat in India...dat je maar veel grote harige spinnen tegemoet komt... hahaha, nee grapje ik hoop t niet voor je...

    Veel liefs x Sophia

  • 09 December 2009 - 18:40

    PCM:

    heb je het boek van Vatsyayana ook gelezen, is echt een aanrader ook met veel tips en tricks en voorzien van mooie foto's zodat taal in iedergeval geen barriere hoeft te vormen!

    heel veel succes met de laatste voorbereidingen!


  • 09 December 2009 - 19:01

    Margit:

    Spannend, nog een paar weekjes en dan gaat t echt gebeuren!
    Ben benieuwd straks naar je avonturen!
    Succes meid!
    Margit


  • 09 December 2009 - 19:08

    Arjan:

    En dan mag ik niet eens de eerste zijn..... ;-) x van de thuisblijver...

  • 09 December 2009 - 19:42

    Nanneke:

    Geweldige Blog, nu al!! Ik wens je mooie belevenis toe. Dit zal je blik op het leven veranderen. Niet omdat het India is en spiritueel moet zijn, maar meer omdat je grenzen aan het verlegen ben. Ik verheug mij op je verslagen.
    liefs

  • 09 December 2009 - 20:48

    Herma:

    Wat een voorbereiding..the holy cow (boek ?) en slumdog is een film toch ? Kunnen wij hier ook zien, zijn we een beetje bij je. Gaaf je leeft een ieders droom alleen maak jij hem waar !! :)
    Succes en heelhuids terug (zal wel een andere Babette zijn hoor)

  • 09 December 2009 - 21:19

    Robert Jan:

    Klinkt nu al zo ver weg
    Voorpret is het leukst he

    Robert Jan

  • 09 December 2009 - 23:57

    Alex:

    Ga goed weg en kom goed thuis. Daartussenin: het avontuur van Babette. We zijn benieuwd. Veeeeeel plezier!

  • 10 December 2009 - 08:29

    Mireille:

    Jeetje, wat heb je je pagina al mooi gemaakt en goed ingericht! Leuk leuk, zal je zeker volgen!

    Ga je missen wijffie, maar ben nu al trots op je! In je eentje zo'n avontuurlijke reis, wat een top vooruitzicht!

    Maar eerst nog even afscheid nemen van je vrienden, je hockeyteam (b'vo :-)) en met de familie op wintersport, geniet ervan en succes met de laatste voorbereidingen!

    Liefs Mireille.

  • 10 December 2009 - 08:44

    Marjolein:

    Wat goed zeg van je visum. Komt nu echt heel dichtbij.

    Was gezellig met de sinterklaas. Alvast een fijne vakantie in de Sneeuw!!

  • 10 December 2009 - 11:00

    Lies:

    Hai Babs,
    Stoer hoor!!!! Ik hoop dat je een fantastische reis hebt. Heel veel plezier, en ik zie bij het bericht van MI dat jullie lekker nog eerst gaan skien. Geniet er van!
    Liefs Lies

  • 10 December 2009 - 21:20

    Charlotte:

    Hey Babette,
    jeetje nog maar 26 dagen... spannend!! Ik lees en leef met je mee hoor! Succes met de laatste voorbereidingen,
    liefs, Charlotte

  • 11 December 2009 - 07:52

    Marloes:

    Uhmm.. Ik kan alleen maar hopen dat je niet zoveel wipkippen tegenkomt ;) Haha!
    Veel succes nog ff met de laatste voorbereidingen!
    Liefs Marloes

  • 14 December 2009 - 20:12

    Eveline Soede:

    Na een heerlijke vakantie in Israel ben ik er ook helemaal klaar voor om jouw reis op de voet e volgen, liefs eveline

  • 22 December 2009 - 13:09

    Fransje Prick:

    Hé Babette,
    Ik hoorde van Margot van je plannen, heel spannend!!
    Ik wil je een hele fijne tijd wensen, geniet ervan!
    Liefs,
    Fransje

  • 28 December 2009 - 12:32

    Janneke Luesken:

    Ik vlieg om 7:25 !!! jij?

  • 02 Januari 2010 - 20:29

    Cindy En Michel:

    Hoi Babet,

    Nog 2 nachtjes slapen en dan is het zover...op naar India!!
    Super veel plezier daar en we gaan je zeker volgen..

    Liefs Cindy, Michel, Stef en Gwen

  • 03 Januari 2010 - 15:47

    Guido Krenning:

    Beste Babette,

    Vanuit de andere kant van de wereld wil ik je op de valreep ook een onwijs gave reis wensen!!! Je gaat zeker van de ervaring genieten,... en qua weer heb je het juiste continent uitgekozen hoor... in Boston is het slechts -20C nu!

    Heel veel plezier en geniet ervan!!

  • 03 Januari 2010 - 19:50

    Stoffel En Agnes:

    hallo Babette,Het moest er net voor je vertrek toch even van komen, dat ook wij een berichtje op je site gingen plaatsen....De Sint, had het je al gezegd/geschreven, we zouden best als een vogeltje op je nek mee willen reizen....Een stoere ondernemening van jou, om zo'n mooie reis, in een, in vele opzichten, bijzonder land te gaan maken!! En we hopen, dat je er met volle teugen van kan gaan genieten, en we zullen je ""op de voet"" gaan volgen, en af en toe een berichtje sturen uit het koude-/maar wel mooie Nederland...liefs Stoffel en Agnes

  • 03 Januari 2010 - 20:46

    Janneke:

    erg spannend he!! alles staat klaar! maar of ik er ook echt klaar voor ben..het zal wel erg 'in your face' worden als ik in dat vliegtuig stap morgen ochtend. om half 5 richting schiphol.jij ook goede vlucht en heeel veel succes. als er wat is moet je me mailen..bij eenzaamheid,ziektes,onzekerheden en tips! toy toy!! x

  • 03 Januari 2010 - 23:13

    Ineke:

    Lieve Babette, geniet van je avontuur, laat je niet door kakkerlakken, spinnen en andere bedreigende diersoorten overmeesteren, maar ontdek je mogelijkheden, leer je sterke (en zwakke) kanten kennen, doe daar vervolgens wat mee en kom als een wijze dame zonder angst voor "spinnen" weer terug in ons kikkerlandje......
    Veel fijne momenten gewenst, en, als het even niet zo fijn is: even doorbijten, de zon gaat altijd weer schijnen!
    Heel veel liefs, Gerard en Ineke
    P.S.ervaringsdeskundigen

  • 04 Januari 2010 - 10:55

    Oma Janneke:


    lieve babette ook oma wil jou het allerbeste toe wensen op de grote reis die je nu gaat maken. de dag is bijna aangebroken.veel zal ik aan je denken.geweldig dat je dit aangaat.ik hoop dat je heel sterk terug komt liefs en kusjes van oma.

  • 06 Februari 2010 - 20:03

    Henk Van Roosmalen:

    Fantastisch dat een ieder mee kan genieten van die mooie reis en indringende ervaringen van jou.
    Heb genoten van je beschrijvingen, er schuilt een schrijfster in je!!
    Hoe is het eten daar eigenlijk?

    Groetjes,
    Henk van Roosmalen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Babette

Actief sinds 29 Nov. 2009
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 163873

Voorgaande reizen:

08 September 2011 - 29 September 2011

Indonesie

04 Januari 2010 - 26 April 2010

Discovery of India

Landen bezocht: