In de voetsporen van floortje dessing - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Babette Kloosterman - WaarBenJij.nu In de voetsporen van floortje dessing - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Babette Kloosterman - WaarBenJij.nu

In de voetsporen van floortje dessing

Door: Babette

Blijf op de hoogte en volg Babette

14 September 2011 | Indonesië, Gili Trawangan

Lieve mensen,

Het is alweer aderhalf jaar geleden dat ik naar India vertrok. Een onvergetelijke reis. Mijn grenzen verlegd en angsten overwonnen. And most of all..
verliefd geworden op het geweldige India!
Na mijn India avontuur. Tijd voor een ander land, andere mensen en een andere cultuur.
Indonesie is de bestemming.

Vorige week vertrokken voor drie weken.
Het hoogtepunt van mijn reis zal de zeilcruise zijn waarbij ik van flores naar bali zal zeilen met het schip
de ombak putih, wat witte golf betekent. Ik zal oog in oog komen te staan met het grootste reptiel ter wereld, de komodo veraan! Scary!

Bij aankomst op het vliegveld van bali ontmoette ik een Nederlands stel. Zij komen al twintig jaar op bali, vertellen mij alle ins en outs en helpen mij aan een fijne accomodatie. In Kuta verblijf ik de eerste drie dagen. Kuta is in de verste verte geen mooie stad en geeft absoluut geen goede indruk van Indonesie, maar het nachtleven is top. Ik ontmoette een keniaan en een aantal australiers, die mij mee namen naar de beste clubs van kuta. Kuta is overigens de stad waar een aantal jaren geleden de bomaanslagen waren. Het herdenkingsmonument is indrukwekend en de plek waar de sari club stond, is nu een open plek tussen de andere gebouwen, welke gebruikt wordt als parkeerplaatst.

Na kuta vertrek ik naar gili trawangan, het eiland dat bekend staat als party eiland. Mushrooms kan je hier overal krijgen. Maar het eiland is ook uitermate geschikt om te duiken. Er zijn meer dan tien duikscholen te vinden op dit kleine eiland
Ik besluit een duikcursus te volgen. De eerste dag geoefend in het zwembad. Vandaag mi:n eerste drie duiken gemaakt in de zee. Wat een schitterend leven onder water! Morgen is mijn derde dag en ga ik op voor mijn examen.

Hopelijk is het weer in Nederland beter dan toen ik vertrok.

Liefs Babette

  • 14 September 2011 - 15:31

    Annie:

    Dat klinkt allemaal weer erug gezellie!
    Duikcursus, helemaal leuk! Ben een tikkeltje jaloers! Maar succes met je examen, gaat je zeker lukken! Mis je wel op de woensdag....maar geniet er nog maar van want voor je het weet zijn de weken om! X Annie

  • 14 September 2011 - 16:59

    Marie-helene:

    Hoi Babette, geniet lekker van al het moois ! Vandaag gewerkt met een lege kamer naast me, wel ongezellig hoor. Ben reuze benieuwd naar het zeilen straks.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Gili Trawangan

Indonesie

Recente Reisverslagen:

27 September 2011

manise surtelalu manise

19 September 2011

vlucht gecanceld

18 September 2011

Gebaren onder en boven water

14 September 2011

In de voetsporen van floortje dessing

14 September 2011

In de voetsporen van floortje dessing
Babette

Actief sinds 29 Nov. 2009
Verslag gelezen: 1981
Totaal aantal bezoekers 162234

Voorgaande reizen:

08 September 2011 - 29 September 2011

Indonesie

04 Januari 2010 - 26 April 2010

Discovery of India

Landen bezocht: