Vanuit het zuiden van India - Reisverslag uit New Delhi, India van Babette Kloosterman - WaarBenJij.nu Vanuit het zuiden van India - Reisverslag uit New Delhi, India van Babette Kloosterman - WaarBenJij.nu

Vanuit het zuiden van India

Door: Babette

Blijf op de hoogte en volg Babette

16 Januari 2010 | India, New Delhi

Mijn eerste treinreis in India (vanaf cochin via kollam naar varkala) viel niet tegen. Joost en ik hadden een second class ticket gekocht, dat is de laagste klasse dus ik was erg benieuwd wat me te wachten stond. Er waren geen andere toeristen te bekennen. We werden behoorlijk aangestaard, maar ik was allang blij dat we een zitplaats hadden in de volle coupe. De trein had uiteraard vertraging, maar daar maak ik me nu al niet meer druk om.

De afstand tussen de dorpen is iets waar je je snel in vergist. Op de kaart lijken dorpen dichtbij elkaar te liggen, maar stiekem ben je zo een halve dag aan het reizen om van A naar B te komen.

In Varkala heb ik de eerste Indiase spinnen gespot. Ze lijken tot nu toe gelukkig erg veel op de Nederlandse spinnen, dat is een hele opluchting.

De volgende dag heb ik afscheid genomen van Joost. Opzoek naar een nieuw guesthouse ontmoette ik Ivy. Haar kamergenootje ging net weg, ze stelde voor om met haar de kamer te delen. Zo zie je maar weer hoe snel je nieuwe mensen ontmoet. Met Ivy heb ik heerlijk op het strand gelegen. Ze vertelde dat ze graag een ayurvedische behandeling wilde laten doen in Kovalam (dat ligt vlakbij het meest zuidelijke dorpje van India). Ze had twee Italianen ontmoet die hillarish waren over hun behandeling in Kovalam. Dat leek mij ook wel wat. Om alvast in de stemming te komen hebben we ons 's avonds laten masseren, uiteraard ayurvedisch. De restanten zand en zout, na een dagje strand, zorgden voor een lichte scrub. Ondanks mijn verbrande huid, was de massage erg aangenaam. Ik heb alleen geen idee wat er ayurvedisch aan de massage was. Het enige wat mij opviel was dat ze extreem veel olie gebruikte. Het duurde nog dagen voordat alle vettigheid uit mijn haar was.

's Avonds trof ik een aangename
verassing in mijn backpack aan, een gekko! De buurman heeft het beestje gelukkig buiten gezet.

De dag daarop met de trein naar trivandrium en van daaruit met een bus naar Kovalam. Echt bizar dat je voor een half uur met de bus maar 6,5 roeppies betaald (nog geen 10 eurocent)!
Kovalam viel erg tegen. Het was er lang niet zo mooi als in varkala en we werden constant lastig gevallen op het strand door mensen die van alles wilden verkopen. We wilden hier geen ayurvedische behandeling laten doen, want dat zou inhouden dat we lang op deze plek zouden moeten verblijven.

Ik besloot om eerder dan gepland, naar de ashram van Amma te gaan. Ivy ging met mij mee.
De ashram ligt middenin de backwaters. Echt een super mooie locatie! Je kan er alleen via een brug of met de ferrie komen. Als je aankomt zie je de ashram al van heinde en ver. Het is een enorm hoog (barbie)roze complex. Helaas mag je hier geen foto's maken. Maar ik heb stiekem wel wat foto's van het mooie uitzicht gemaakt.
De eerste dag was erg onwennig en ongemakkelijk. Ik vroeg me echt af wat ik hier deed en zocht. Toch is erg intrigerend: wat zet mensen er toe hun 'gewone' leven op te geven, alle familiebanden te verbreken en te leven naar de regels van hun leermeester (Amma)?

Ik deel momenteel een kamer met een Zweedse vrouw (Disa) en een Amerikaans meisje (Darsana). Darsana heeft me al heel erg veel verteld en geleerd over de ashram, de leefregels en alle gebruiken. Momenteel lig ik op een matrasje op de grond, omndat er maar twee bedden in de kamer zijn. Tja wat zal ik ervan zeggen, het zal vast en zeker goed zijn voor mijn karma!

Het is lunchtijd dus ik ga terug naar de ashram. De volgende keer zal ik meer schrijven over mijn bezigheden in de ashram.

Liefs Babette




  • 16 Januari 2010 - 09:14

    Cinny:

    he Babette,
    leuk om weer een verhaal van je te lezen! Dat je maar relaxed terug mag komen!
    enne, kom eens op met die foto´s! X

  • 16 Januari 2010 - 11:02

    Sophia:

    he babette,

    haha dus de spinnen vallen wel mee...En die gekko ik had je gezicht wel willen zien. fijn om te weten dat t alemaal zo goed met je gaat...en dat je leuke mensen ontmoet...Geniet!

    liefs Sophia

  • 16 Januari 2010 - 11:51

    Annet.:

    Dag lieve nicht.

    Wat leuk om weer iets te lezen van je!
    Nou gelukkig maar dat de spinnen tot nu toe mee vallen! hopen dat dat zo blijft!:)

    Geniet ervan meid.
    We denken veel aan je.
    Liefs.

  • 16 Januari 2010 - 16:20

    Eveline Soede:

    Hoi meissie
    Ik volg ook Margit en zij vloog gisteren van Chanmai naar Phuket, daarna naar Phi Phi eiland en geniet net als jij volop. Hier nog steeds koud, vorst afgewisseld met dooi geen mooi schaatsijs jammergenoeg, maar het zal je een zorg zijn vanaf een strand in de zon. Heerlijk om met je mee te mogen reizen, liefs Eveline

  • 16 Januari 2010 - 17:15

    Mireille:

    Hej wijffie,

    Leuk weer een verhaal van je te lezen!

    Ben heel erg benieuwd hoe je die ashram gaat vinden. Veel plezier nog!

    Liefs vanuit Utrecht!

  • 17 Januari 2010 - 09:40

    Lies:

    Hej Babette,
    Leuk om weer een update te lezen! Veel plezier en wat leuk dat je zoveel mensen ontmoet.
    Liefs uit A'dam

  • 17 Januari 2010 - 10:43

    Cindy En Michel:

    Hé Babette,

    Leuk om te zien en te lezen dat je je goed vermaakt daar aan de andere kant van de wereld. Een supermooie ervaring! Doe voorzichtig en geniet er lekker van! Wij hopen nog veel reisverslagen te mogen lezen.

    Groetjes van Cindy, Stef, Gwen en Michel

  • 17 Januari 2010 - 11:53

    Lotte:

    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt! Geniet er lekker van en werk goed aan je karma ;-)

    Groetjes,
    Lotte

  • 17 Januari 2010 - 13:32

    Gosia En Sophie:

    Jij lekker relaxen en tot jezelf komen en wij keihard werken in de weekenddienst, jouw weekenddienst volgens mij.......... De hartelijke groeten van ons allebei. Veel plezier!

  • 18 Januari 2010 - 07:57

    10é:

    Ik zie dat het bij jullie 30 graden is, smeer je jezelf wel goed in. Vandaag weer een patient van je gezien en behandeld. We missen de telefoontjes voor een mats/spoedafspraak wel hoor!!! Gelukkig is je zus nog wel in de buurt. Ga maar weer lekker op je matrasje. Liefs Papsies

  • 18 Januari 2010 - 09:46

    Marjolein:

    Hee Babette,

    Wat leuk om je verhalen te lezen. Ik wens je onwijs veel rust toe in de Ashram.

    Liefs Marjolein

    Ps. ik zie nog niet veel foto's

  • 18 Januari 2010 - 12:20

    Rintje Ritsma:

    Babs!
    hopen dat je eindelijk een beetje tot bezinning komt in die ashram ;-)

    Hier is het ijs nog net hard genoeg om overheen te zeilen, wat ik gisteren gedaan heb.
    ohja het kinddekeinjezusmijnvrouw groeit als kool, het wordt vast een jongetje ;-)

  • 18 Januari 2010 - 17:04

    Herma:

    Oh babette, wat heerlijk. Ik word al rustig als ik het alleen al lees. Wij draaien hier op volle hectiek maar door. Geniet maar voor me mee ! Heelveel plezier, groetjes

  • 20 Januari 2010 - 09:45

    Peter & Lisette:

    Hoi Babette,
    leuk om je te kunnen volgen op je reis. We wensen je een reis zonder zorgen en vol ervaringen en ideeën. Enne gekko's zijn je beste vriend op reis, ze zorgen er voor dat muggen en spinnen bij je vandaan blijven. Sluit vriendschap met ze en ze zullen goed voor je zorgen!:-)

  • 21 Januari 2010 - 17:49

    Maarten Van Vulpen:

    Hey babette!

    Kreeg je waarbenjij.nu adres door van je vader! Leuk om je reisverhalen te lezen, krijg spontaan zin om ook een verre reis te maken!

    Misschien dat je een keer met minister plasterk kan praten over de busprijzen..met de OV-chipkaart kom je niet ver voor die prijs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Babette

Actief sinds 29 Nov. 2009
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 160015

Voorgaande reizen:

08 September 2011 - 29 September 2011

Indonesie

04 Januari 2010 - 26 April 2010

Discovery of India

Landen bezocht: